måndag 4 maj 2015

Hälsningar från Ledarkonferensen i Frankrike!


Denna veckan gästar Sandra Branzen på bloggen. Sandra var en av de lyckliga Ledarna som kom med på den internationella PartyLite Ledarkonferensen i Frankrike i April.Här kan ni läsa Sandras reseberättelse!



Allt börjar med ett mål. Mitt mål var att bli Enhetsledare och nu hade man dessutom som ny Ledare möjlighet att komma med på Ledarkonferensen i Nice. Efter att jag fullföljt mitt mål, stod jag äntligen där som Ledare i vår Enhet och resan till Frankrike skulle bli av. 

Fredagen den 17/4 får jag och min kollega Annika stiga upp mycket tidigt för att åka till Arlanda Flygplats. På flygplatsen möts vi av de andra PartyLite tjejerna som klarat sitt mål och skulle med till Frankrike. Även Birgitta Glans var med oss och känslan av att få en helg med vår egna Training manager Birgitta gjorde att energin flödade i kroppen redan fredag morgon! 


Efter ca 3h flygresa landar vi i vackra Nice och nu byter vi färdmedel till buss som ska ta oss högt upp till en bergsby i Provence som är beläget mellan Canne, Nice och Grasse vid Franska Rivieran. Framme på Hotel Club Med Opio är det redan lunch och vi sätter oss tillsammans och pratar om våra förväntningar av helgen. På kvällen var det en välkomstträff med de andra PartyLite kollegorna från andra länder. Vi var ca 100 Ledare inom PartyLite Europa.


Kvällen fortsatte med att få information av vår Brighter World kollektion. Hur Partylite genom sitt stöd  till olika skolor, bevattning av lavendeln i Provance och att bevara de bästa ingredienserna, miljöskydd och samhällstänkande. De lokala bönderna får också stor del då vi garanterar att få den bästa kvalitén och skörden varar endast några veckor.



Lördagen är det upp tidigt och avnjuta en underbar frukost,  för kl 9 är det Kick-off!  Under dagen deltog vi i 4 olika workshops tillsammans med våra noska och danska kollegor. Under workshoppen pratade vi bland annat om att vara rollmodeller- ledarskapsmodell, entreprenörskap, målsättningar och business plan. Om hur man ska träna, coacha och motivera andra Konsulter i våra Enheter. 



Kvällen skulle bjuda på elegans då vi alla var festligt uppklädda och vi går i samlad trupp för att skåla med Champange- och det vankas erkännanden. Martin Khöler pratar en stund för oss och sedan var de dags för oss Nya ledare landsvis att komma upp på scenen där vi blev tilldelade varsit Ledarcertificate. Sedan vidare för att avnjuta en god middag  och disskusionerna fortsätter då vi är "fullpumpade" med mycke bra information och tips! 


Söndag morgon, ringer klockan tidigt för bussen kommer och hämtar oss på hotellet för att ta oss till flygplatsen för resa hem. Nu är jag fulladdad med energi och jag har satt åter nya mål. Mitt nya mål NU är att gå ut som SEL och att få åka med till PartyLites huvudkontor i Esbo!




Sandra Branzén
Enhetsledare
Orkidelinjen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar