fredag 23 januari 2015

Party med Robert


Ding dong! Dörrklockan ringer och bakom dörren står en glad PartyLite Konsult, Robert Jansson med två stora PartyLite väskor under armen.  Den här gången endast två väskor för han tog med sig bara sådant som han visste att jag inte redan har. 

På en kvart har han dekorerat visningsbordet klart och skapat en härlig stämning inne i mitt vardagsrum. Så småningom börjar gästerna anlända och vi hinner byta några ord och skåla för min födelsedag före själva Partyt börjar.


Eftersom det här är mina gästers allra första Party väljer Robert att tala om produkternas egenskaper och vad som gör dem så speciella. På visningsbordet har han LED-baser, LED Pelarljus, Votivljus, Teljus, GloLites och GloLite Glasljus som dessutom är på erbjudande. Med sig har han också ljushållare. Stora, eleganta och mångsidiga. -I den här ryms det fast 20 liter bål och ni kan vara säkra på att inte den faller omkull, skrattar Rober och visar upp Majestetisk Ljus Stormlyktan.

Anna och hunden Tyyne.
Mina gäster undersöker produkterna. Känner, luktar, vrider och väder. Mitt i allt släcker Robert ett LED-pelarljus med en fjärrkontroll. Och diskussionen drar igång! Han berättar om sin resa till ljusfabriken i Cumbria. Där fick han se själv hur ljusen tillverkas och packas.- Mycket görs med handarbete och på ett helt annorlunda sätt än vad jag hade tänkt mig.



Robert beskriver med inlevelse den spektakulära konferensen och olika artister under årens gång om resor och andra möjligheter som PartyLite erbjuder till alla sina Konsulter. -Och vill man, så kan man börja som Konsult redan idag!

Robert har jobbat som PartyLite Konsult redan i 8 år. Han kommer bra ihåg sitt första PartyLite Party hos sin granne och hur han inte alls var säker på om han skulle orka delta. Men han gick dit i varje fall-och det förändrade allt! Robert hittade äntligen en produktlinje som han gillade och beslöt sig att prova på jobbet. Robert tipsar om att man som aktiv Konsult tjänar bra extra inkomster som kan till exempel ge möjlighet att åka utomlands med familjen! Roberts nästa mål är att komma med på den Europeiska Ledarkonferensen i Nice.




Där sitter vi nu, mina gäster och jag och skriver upp beställningar medan Robert delar med sig ljusskötseltips och berättar om ljusens egenskaper. 

Många av mina gäster berättade i början att de inte gillar doftljus och vill hellre ha doftfritt men när Robert senare under kvällen frågar ifall mina gäster gillat dofterna han bränt under Partyt så är svaret; ja. Det är attraktiva eller snarare lockande. Och till slut blir det faktiskt så att, alla mina gäster köper ljus med doft istället! 




Vi diskuterar även kring värdinneprogrammet men ingen av mina gäster vågar boka in ett eget Party. Kanske nästa gång för att vara värdinna är ju så himla lätt och lönsamt. Du behöver bara bjuda in gäster och kanske ha något smått och gott att bjuda på.



När Partyt var över och Robert hade gått hem så undrade mina gäster hur jag hade kommit i kontakt med Konsulten eftersom jag inte kände honom från tidigare? Under konferensen lade jag märke till Roberts blommönstrade kostym och tänkte, det där måste vara en bra typ med ett gott sinne för humor.  Jag vände mig därför till mina kollegor på kundtjänsten och kom i kontakt med Robert , och på så vis började vårt samarbete. Vem kunde ana vilken stor inverkan klädseln verkligen kan ha!

Anna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar