tisdag 2 december 2014

Meet the Presidents vol. 2


Susanne Karlsson, Regiondirektör


"Kärleksfullt, envist och med en vilja av stål har vår vinnare målmedvetet byggt ett vinnande team som ständigt överträffar sig själva!" 

Så lät beskrivningen för Pärllinjens Regiondirektör, Susanne Karlsson, då hon blev utvald till årets bästa direktförsäljare inom PartyLite under DF-galan  i Stockholm för några veckor sedan. 

-Priset betyder enormt mycket för mig. Att bli utvald till årest bästa försäljare är stort och jag är så stolt över hela min region. En fin belöning för att man kämpat på i med och motgångar. 

Men Susanne har också mycket annat att fira. Hennes Region, Pärllinjen har på ett år vuxit explosionsartat och är idag en av de snabbast växande Regioner inom PartyLite i Sverige. Susanne säger att Pärllinjens framgång har att göra med att de har enormt roligt, bra rekrytering och ett fantastiskt teamarbete. 

 -Vi byggde upp Pärllinjen på bara två månader. Det var två helt fantastiska,magiska månader med hårt slit men oj så kul vi hade. Den känslan vi hade då allt var klart är obeskrivlig! På ett år har vi vuxit enormt och nästintill var månad har vi slagit föregående år med stormsteg och fått många nya kollegor i Pärllinjen.

Susanne firar med försäljningsdirektörer Krister Fraser på DF-galan
Susanne är 48 år gammal och har 4 vuxna barn, 2 bonusbarn och 2 små barnbarn. Hon bor tillsammans med sin sambo, son och 2 små hundar strax utanför den lilla staden Hjo. 

Susanne berättar att hon tidigare jobbat inom resturangbranschen och drivit en egen liten klädbutik men fick stänga butiken då hon råkade ut för en ridolycka 1996 . Som PartyLite Konsult har Susanne jobbat sedan 2007.    

- PartyLite förändrade mitt liv. Jag vågade komma ut bland människor och vågade prata inför publik igen. Jag byggde Enheten "Lights 4 Hjo" och fick fina kollegor och vänner för livet. Egentligen hade jag velat klättra upp för karriärstegen redan tidigare men vågade inte tro på mig själv innan. Om man inte tror på sig själv så är det inte så lätt att lyckas.

Det bästa med jobbet som Regiondirektör tycker Susanne är den delade glädjen och att följa andras framgångar. Svårast är att räcka till. 

-En stor del av min energi får jag på mina Partyn och från min familj som stöttar mig i ur och skur. Men motivationen till jobbet kommer från att se & dela andras glädje och framgång. 

Susanne med maken Niklas  
 Jobbet som Regiondirektör går mycket ut på att hålla upp kontakten med alla i Pärllinjen. Susanne har en Facebook sida för hennes Region och håller regelbundet infotillfällen och vip-träffar. Många av kvällarna går åt till Partyn. Susanne packar om sin produktväska cirka varannan vecka så att den alltid är redo, hon fyller bara på med ljus och aktuella broschyrer. 

Att hålla bra kontakt med värdinnan innan Partyt är väldigt viktigt. 

-Oftast kontaktar jag värdinnan två gånger innan Partyt. Det är viktigt att värdinnan får vara med och önska hur just hennes Party ska gå till och att hon vet vad hon behöver ordna. Om hon till exempel vill ha en specifik bokningspresent är det bra om hon redan innan Partyt kollat med sina vänner vilka som vill boka.  
 
Familjen är väldigt viktig för Susanne och all sin fritid ägnar hon till dem.  

-Då jag är ledig försöker jag umgås med mina barn och barnbarn så mycket jag kan. Det ger mig så mycket energi! 

Susannes mål är att Pärllinjen fortsätter att växa och att Regionen mår bra och har roligt tillsammans. 

- Mina drömmar är att få fortsätta med detta så länge som min hälsa tillåter och att vi blir en stor Region en dag! 

Bild.  Jesse Terho

Susanne tips till blivande toppförsäljare:

     Jobba fokuserat 
     Var målmedveten
     Var lyhörd för andra människor
     Finn glädjen i det du gör
     Ge inte upp när det kommer motgångar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar