torsdag 18 september 2014

Meet the Presidents vol.1

 Bild Jesse Terho

Först i artikelserien av "Meet the Presidents" har jag äran att få introducera er till Sveriges första och enda Executive Region Direktör. Kvinnan bakom Orkidelinjen, nämligen Eva-Lena Wisberg Gustavsson!


Det var i januari 2004 som Kerstin Birath, Region Direktör för Glamourlinjen, introducerade Eva-Lena till PartyLite jobbet. Eva-Lena startade som Konsult och insåg snabbt karriärsmöjligheterna.  

- Hela min karriär är präglad efter min personlighet att alltid vara på språng. Så vägen till RVP vandrade jag redan under mitt första år som Konsult i PartyLite.

Det var 8 år senare, i oktober 2012 som Eva-Lena nådde toppen i PartyLite och steg till Executive Region Direktör. I grund och botten är Eva-Lena utbildad till ridinstruktör och nagelteknolog. Men hon säger, att om hon inte var ERVP i PartyLite skulle hon nog driva ett par andra företag istället.



Eva-Lena på RVP möte i Estland , våren 2014
Låter glamoröst att vara en Executive Region Direktör! Eva-Lena har garanterat inte missat en enda försäljningstävling eller PartyLite drömresa och hon är inte heller någon ovanlig syn på Konferensernas hedringar!


Men hur ser en alldeles vanlig dag ut för Eva-Lena?

-Jag börjar dagen med mycket kaffe och några timmars kontorsjobb. Sedan blir det några timmar på telefonen och så springer jag ofta också på möten. Till sist packar jag bilen och kör iväg på ett Party och om det är helg så kör jag till två! Kvällen  avslutar jag gärna med en god middag och ett glas rött vin. Jag har ju också "fått" en personlig kock.


Kraften att jobba med många järn i elden och hålla i den röda tråden , säger Eva-Lena att har med hennes personlighet och stjärntecken att göra. När jag undrar vad hon gör på fritiden säger hon att hon nog helst skulle ligga i soffan och äta godis och se på TV. Men man bör tänka nyttigt också så, jag har börjat träna och springer minst 5 gånger i veckan.


Ojdå!Här börjar jag inse att Eva-Lena är en riktig Power Woman...en PartyLite Power Woman!


Thinking outside the box , på RVP möte,
Orkidelinjens utveckling är en bra milstolpe för samarbete och kommunikation, säger Eva-Lena. Hon är väldigt stolt över sin Region och varför skulle hon inte vara det? Orkidelinjen blev utvald till Årets Region i Sverige för fjärde året i rad - Och 2 gånger har regionen även fått titeln Årets Region i Nordic! 

-Vi har haft både motgångar och framgångar men, jag tycker att alla Ledarna i Orkidelinjen tar ett otroligt bra ansvar och fungerar som bra rollmodeller för andra. Vi har också fördelen att ha Alex anställd (Eva-Lenas son) som IT-ansvarig för hela Orkidelinjen.


En bra Ledare är konsekvent och har fokus, anser Eva-Lena. 

- En Ledare skall aldrig kräva mer av sina Konsulter/Ledare än sig själv. Det lönar sig också att se till att verksamheten växer genom att lära andra rekrytera och utveckla nya Ledare. Det är också viktigt att skilja på familjelivet/vardagen med arbetet/verksamheten.



Orkidélinjen blev utvald till Årets Region 2014 på Konferensen i Köpenhamnd. Bild Jesse Terho
Förutom att Eva-Lena är  ERVP i Orkidelinjen är hon också en TOP försäljare. Hon säljer otroliga mängder av PartyLite produkter varje månad. Så vilka är hennes hetaste försäljnings tips, undrar jag?



 -När jag är på Party så säljer jag in mig själv. Men jag tänker också på att dessa gäster och värdar/ värdinnor skall få ett par timmar av vardagslyx och tid att ägna sig åt att välja vackra produkter och dofter till sina hem. Det är också viktigt att värden/värdinnorna samt gästerna känner samhörighet med mig som Konsult, först då kan de slappna av och njuta och få en trevlig kväll men PartyLite.


Mina TOP 3 försäljningstips är:



   1. Sälj in dig själv. Visa att detta är det absolut bästa jobbet!

   2.Var uppdaterad på gällande katalog/kampanjer/ hotline.mm

   3.Byt gärna tema / färg produkter var månad så du följer årstiden.Till alla läsare vill jag bara hälsa.. Gör det idag! Imorgon kan det vara försent!



 



   








1 kommentar:

  1. Ta reda på hur hon sköter byggföretaget. Så illa, så illa

    SvaraRadera