torsdag 4 september 2014

Det händer igen!


Älskar hösten. Älskar sommaren också, inte nåt med det. Men det är så lugnt på kontoret då och jag trivs bättre med action. Senast efter Konferensen börjar det hända igen- Höst/Jul katalogen är äntligen lanserad, telefonen ringer, mail droppar in och Facebook-gruppen fylls av frågor från ivriga Konsulter. Vi har möten och tar snabba luncher så vi ska hinna få allt gjort före dagen är slut. 
Speciellt ivrig är jag över mitt nya uppdrag, nämligen denna blogg!Vi har miljoner idéer om vad vi ska skriva, mina kollegor och jag, men före vi går in på det så vill jag skiva ett inlägg om höstens största arbetsredskad nämligen den nya katalogen.
  
Höst/Jul 2014 Katalogen hämtar med sig många nya intressanta produkter. En av dem är den färgskiftande ljusbasen för GloLite ljus. Basen ändrar alltså färg i fyra olika nyanser redan före du tänder på GloLite ljuset. Väldigt häftigt och måste absolut ses live!  


Färgskiftande ljusbas för GloLite
Guld är en av höstens strörsta trendfärger och finns starkt representerat i katalogen. Jonathan Adlers Santorini kollektion eller Omnfamnelse kollektionen är bra exempel på sådana. Bokningspresenterna har också uppdaterats och i höst har värdinnor/värdar möjlighet att välja mellan Magnifik stormlykta (en mindre version av den populära majestätiska stormlyktan) eller Hjärtlig Ängel teljushållarparet för 2 bokningar. 3 Bokningar ger möjlighet till Clearly Creative borddekorationenen eller den otroligt fina Omfamnelse stormlyktan. 

Bokningspresenterna i höst
De små Facebook- ikonerna uppmuntrar alla att dela med sig dekorationsidéer och bilder på sociala medier. Kolla också in Produktvideon som finns på hemsidan. Kanske man för omväxlingens skull kunde börja ett Party med att visa upp videon från Jonathan Adlers studio, till exempel?

En del produkter är färdigt packade i fina presentaskar och hittas lätt med "Utmärkt present!" ikonen. Jag bara älskar Just Desserts presentaskarna!    
Just Desserts Glasljus i  den nya härliga Citronlime Macaroon doften
blir en perfekt present till dessetälskare.

Trendiga ugglor och andra djur finns såklart även med. Ugglor kommer att synas under hösten på bl.a. gardiner,kläder, anteckningsböcker etc. och jag har i varje fall redan beställt både Mamma OCH Baby ugglan från nature's Love serien. De ska få pryda vår bokhylla i höst, bara så högt uppe att inte min lilla 2-åriga son kommer åt dem. ;) 

Nature's Love Ugglorna
Min absoluta favorit är ändå denna härliga rosa Konditori ljushållare och de små jättesöta Pepparkaksby ljushållarna. Eeh, just nu i varje fall...  Jag byter nämligen favoriter lika ofta som sockor ska ni veta! :)



Så vad tycker ni? Vad kommer att sälja i höst? Och vilken produkt är just din favorit? 



   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar